trangenanna

Alla inlägg under september 2014

Av Anna - 15 september 2014 17:37

Och de flesta dagar ser likadana ut. Vardagen rullar på. Är sjukskriven ännu men på torsdag drar jag igång igen, det känns lite gruvsamt har varit hemma en månad nu. Men det behövdes tror jag, att få en break att sortera tankar. Får se sen hur det funkar sen när jag jobbar.
Det som är viktigast nu är att barnen får må bra på alla plan. Familjen först.

Hjärtrud går fortfarande med lindat ben och egentligen vet vi inte så mycket mer ännu väntar bara på att det ska läka.
Freja har blivit klippt och vilken skillnad på henne före o efter.

Trött Freja innan klippning

Lite piggare efter. Vill hellre leka än posera

Har haft en rätt skön förhöst nu. Har dock inte kunnat vara ute så mycket som jag önskat eftersom valpen är skadad.

Ta en dag i taget och lämna gårdagens bekymmer bakom dig . Trots allt så blir man bara rikare på erfarenheter på både gott o ont

Av Anna - 4 september 2014 22:13

Idag har jag tagit det otroligt lugnt, la mig i soffan efter att jag skickat barnen till skolan, och somnade.
Promenad i Hallsberg med vovvarna så de o jag får se lite annat.
Sen hem ordna lite ärenden.

Med posten kom det en mindre trevlig överraskning men hoppas och tror att det eventuellt kan lösa sig. Vi har rätt vet vi och vi vet hur vi ska gå till väga.

Maja har på allvar börjat kolla på gymnasium. Allt från fordon till plugg mot jurist. Astronaut vill jag inte att barnen siktar mot.

Av Anna - 3 september 2014 21:53

Helt slutkörd även om kl bara är 21.30 drygt. Har spenderat kvällen med att tvätta, kul.

Började morgonen med att skjutsa Maja till Usö, de hittar fortfarande inga förklaringar till hennes huvudvärk. Det är ju både bra o dåligt. Bra att det inte växer något allvarligt i huvudet på henne men svårt då vi inte hittarnågot som hjälper henne.

Hjärtrud lyckades krångla sig ur sitt bandage runt benet, det hände samtidigt som vi var på Usö. Svärföräldrarna skjutsade henne till djursjukhuset och där fick hon stanna hela dagen.
Tyvärr har vi väl varit lite optimistisk o trott att det läker bra men det hade knappt hänt något och sen att det låg fel.
Vi tar ett besök i taget och får se hur det utvecklar sig. Hoppas o ber det blir bra. Honär ju min bebis.

Jag hade tydligen lyckas glömma en hel tvätt sist jag tvättade. Har visst blivit glömsk. Det är ju egentligen inte kul alls, märker att det blir mer o mer. Får skriva ner allt och sen bocka av sak för sak....

Av Anna - 2 september 2014 11:45

Visst är det tisdag idag? Jo det är det visst. Har fixat ännu mer ärenden via datan, kopplar nu av med en kopp kaffe och hoppas att huvudvärken ger med sig.

Igår fick jag ringa o boka om Hjärtruds veterinärtid för Maja fick tid på Barnmottagningen på samma tid och omöjligt att va på två ställen samtidigt. Så på torsdag blir det veterinär.

Hoppas även imorgon att vi kanske får några svar angående Maja och att det inte är något allvarligt.

Nej nu kanske man ska ta och fixa lite här hemma de vardagliga sakerna.

Av Anna - 1 september 2014 13:11

Ja det märks att skolorna dragit igång för det är precis samma visa varje höst, efter ett par tre veckor så är det förkylt.

Idag är bägge killarna hemma och är förkylda den ena lite mer än den andra och även jag är förkyld.


Har i alla fall gjort en god gärning idag och det var att lämna tillbaks en plånbok som en hade glömt på parkeringsautomaten.


Hade ett möte idag som jag hade satt ganska höga förhoppningar på men det blev inget av det, platt fall, nej men det är ju att det ska frågas en massa standardfrågor innan man kan göra bedömning och sen sätta in hjälp och sen att man slussas vidare. Ahhh blir tokig........Den här situationen håller inte i längden om det inte är försent.......


Sitter vid datan kollar lite mail, gör lite ärenden och dricker kaffe. Har en sprängande huvudvärk.

Vet inte alls egentligen hur jag ska göra, vad jag ska göra. Hittar inte energi till nåt!

Skulle egentligen bara vilja dra täcket över huvudet o skita i allt.


Energi mottages tacksamt!


Presentation

Välkommen hit till min vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards