trangenanna

Alla inlägg under juni 2011

Av Anna - 29 juni 2011 19:03

Idag var vi på utflykt med jobbet till Askersund strosade runt lite o kolla gamla byggnader åt sen lunch på torget "en trappa upp"

På hemvägen åkte vi till Rönneshytta o sen så tog vi skogsvägar därifrån men det var rätt kul att se lite annat.


Hämtade pojkarna hos farmor o farfar, Nils hade sovit där o Harry hade fått gått tidigare från dagis till dem, de hade badat mest hela tiden. Det är så skönt med sol o värme.


Imorgon drar Ronnie o jag iväg till Dalarna  efter jobbet bara över kvällen på hemligt uppdrag. Det ska bli otroligt kul 


Kramiz! 

Av Anna - 28 juni 2011 13:37

Pojkarna leker med en varsin kompis och jag är ensam hemma.

Harry ville  cykla med mig förut men han nöjde sig med att cykla till lekplatsen och tillbaka sen kom han på att han ville leka med kompis.

Nisse vakna redan vid 4 imorse och kunde inte somna om förräns klockan blev 9 så jag fick väcka han sen så att han skulle komma i tid till Emil, hoppas att han inte är alltför trött ikväll när han ska sova över hos farmor o farfar så han slipper gå till fritids imorgon, skönt för pojkarna att det är sista veckan nu innan jag har semester.


Nu har i alla fall värmen kommit och det är så härligt!


Kramiz!

Av Anna - 27 juni 2011 10:55

Ledig måndag-tisdag och sen jobb resten av veckan men sen är det semester, 

Har åkt på världens förkylning inte alls kul nu när värmen kommit tillbaka.

Pojkarna testar poolen men de tycker den ärr lite kall fylllde den med vatten igår så det har inte hunnits värma upp. Nisse stoppa bara ner fötterna innan han gav upp men Harry kämpar på upp och ner men han tycker det är kallt.


På lördag kokmmer Maja hem, saknar min lilla gumma Och på söndag så tar momma med sig bägge grabbarna till Tanumstrand. De har redan förberett medd krabblinor.


Nej måste sticka nu!


Kramiz!

Av Anna - 25 juni 2011 20:19

Idag har vi haft en lugn dag, var och en har grejat med sitt eller kollat data!

Regnet har fallit med jämna mellanrum det har regnat och solen har strålatmed riktig värme.

Pojkarna ska sova inne hos farmor och farfar inatt. jag o Ronnie ska få sova hur länge vi vill imorgon, undrar hur länge vi kommer att sova. Det brukar ju vara så att när man får sova så kan man inte.

Idag har vi grillat det var fläskkarre och sen hade vi ugnsstekt potatis det var gott.


Hoppas att det snart blir bättre väder så att man kan börja sola och bada.


Glad midsommar !!!

Kramiz!

Av Anna - 22 juni 2011 08:27

Härligt med lite sol...........

Igår kväll var Ronnie ,jag o pojkarna o kollade speedway Indianerna-Varrgarna det var riktigt kul måste jag erkänna, det är riktigt länge sen jag var o kollade sist, det var innan Maja föddes o hon är ju 12 år så då är det länge sen men det var absolut inte sista gången.

Harry tyckte det var riktigt kul han kunde faktiskt sitta still riktigt länge o tröttna inte. Nils är inte riktigt lika intresserad men han följde med i alla fall. De snaska popcorn o käka en hamburgare. Det var bara Maja som saknades men hon är ju i Norrland hos momma.


Idag är Maja på ridläger på Djur o Kul gården i Östersund jag hoppas att hon kommer att ha roligt. 

Det är tomt här hemma när hon inte är hemma.


Idag ska jag följa Nils till fotbollen om han har lust det är sista träningen innan sommaruppehållet. Och sen ska jag åka o plocka jordgubbar om det inte regnar, i Rala hos Nettan.


Ska försöka hinna handla o städa o fixa lite innan midsommar, o klä midsommarstång och det blir morgondagens projekt efter jobbet. 


Kramiz!

Av Anna - 20 juni 2011 20:37

Idag har Ronnie o jag skjutsat Maja till Arlanda och det går ju faktiskt riktigt snabbt att komma dit, det tar bara drygt 2 timmar dit.


Var på Usö och lämnade blodprover innan vi åkte får hoppas mitt blodvärde har börja gå upp lite.


Kom i god till Arlanda så vi hann titta på folk och käka lite.

Maja var inte så orolig men blev lite ledsen när hon skulle kliva ombord, planet var lite försenat. Ronnie o jag satt och vänta tills planet lyft och sen åkte vi hemåt, det var rätt mycket åska så det spöregna bitvis och då är det inte så kul att köra.


Pojkarna har varit hos farmor och farfar, det var skönt för dem att slippa att åka bil hela dagen.


Kramiz!

Av Anna - 19 juni 2011 10:25

Regn, regn, regn.......................vill inte ha mer nu men hela veckan framöver ser likadan ut  


Imorgon ska vi skjutsa Maja till Arlanda för hon ska flyga till momma och vara borta nästan 2 veckor, kommer att sakna lilla gumman men vet att hon kommer att få roligt.


Det var uppehåll när jag åkte till jobbet i morse, trodde att jag skulle hinna fram innan det började regna men när jag kom till krovfabriken så öste regnet ner, tur att Ronnie har fixat en regncape men blev blöt ändå. Undrar och hoppas att det inte regnar när jag ska hem sen. Får väl annars ta en varm dusch när jag kommer in.


Klippte Nils hår igår kväll så nu är han inte långhårig längre, kortklippt nu men det är ju skönt till sommaren men ovant att se han i så kort hår han ville ha samma frisyr som Christiano Rinaldo så han ville egentligen färga det svart oxå.


Kramiz! 

Av Anna - 15 juni 2011 22:45

Sitter nu uppe och prata lite med Maja och Lollo de ska sova över hemma hos oss, skönt att ha gumman hemma lite.

Natten som va sov hon i tält hemma hos Lollo hon tyckte det var iskallt sa hon. Tokungar man kan väl vänta tills det är lite värme.


Ronnie jag och pojkarna har varit och storhandlat mat pojkarna var vilda som vanligt det är så att man drar sig för att åka och handla me dem men nån gång måste de väl lära sig.

Maja har varit på stan idag o handlat lite små presenter, hon tänker mycket på andra.


Imorgon är jag ledig har inga planer på vad vi ska hitta på förutom att tvätta, Maja plockade i sitt rum idag och det var en STOR hög med tvätt där. Måste tvätta imorgon för sen jobbar jag fram till att hon åker till Jämtland.


Kramiz!

Ovido - Quiz & Flashcards