trangenanna

Alla inlägg under augusti 2012

Av Anna - 30 augusti 2012 19:37

Nyss hemkommen från Blodomloppet i Örebro, pojkarna var med i Lilla Blodomloppet 800 meter, de tyckte det var lite kort men kul hade de, de fick när de kom i mål, medalj och en påse från Ica som innehöll ett äpple, en festis, en klubba, tandborste och tandkräm och så klart den obligatoriska ballongen. 

De uppskattade det. Vill vara med nästa år med  Bilden är taget efter loppet!

Tyvärr så regnade det så vi stannade inte kvar och kollade när Ronnie deltog, hoppas att nästa år att hela familjen vara med. Det är ju en rolig sak att vara med om.


Var idag på utvecklingssamtal och bestämma målen för denna termin med Maja, det är en duktig tjej vi har hon vet exakt vilka egenskaper hon har och vad som är hennes starka sidor och vilka som är de mindre starka. Men med stort beröm från läraren, Kunskapsskolan var precis rätt för Maja, känns det som hon växer enormt mycket av att få ta eget ansvar självklart med koll från både lärare och föräldrar. Men känner att jag vet att hon fixar detta. (Själv hade jag otroligt lätt för skolan fram till gymansiet)


Kramiz!

Av Anna - 29 augusti 2012 19:22

Och det är minsann ingen lilllördag här, vem uppfann det uttrycket???

Jobbat idag igen. Glad att man har jobb men iblan så undrar man vad man har att göra där......???

Vissa dagar händer det massor och andra dagar nada! Ok vi bar iväg en sväng idag men sen då?

Nej jag känner mig kanske lite deppig, är det höst deppression eller bara PMS....

Maja är iväg och rider idag igen och Ronnie följer henne, jag är hemma o fixar införskoldagen imorgon......

Det är bara andra skolveckan och redan trött på att plocka fram o fixa, men det är bättre att göra det kvällen innan än på morgonen samma dag, det skulle inte funka hos oss!!!


Kramiz!

Av Anna - 28 augusti 2012 20:08

Idag har jag jobbat, när jag kom hem så fick jag en glad överraskning, Maja hade bäddat och plockat här hemma, Duktig tjej, det kan jag absolut vänja mig vid.

Hon har hemstudier några dar denna vecka och en uppgift är att tvätta! Såna läxor uppmuntras   


Efter middagen så bakade jag grekiska limpor och sen lite läxläsning och nu blir det lite slappning och lyssna lite på hur det går för Indianerna i Speedway.


Maja och Ronnie är och motionerar hästen Shia, Majas nya skötponny. Hon tar sin uppgift på största allvar.

Trist bara att det är mörkt redan kl 21.


Kramiz!

Av Anna - 27 augusti 2012 07:53

Många gånger har jag gått och tänkt att nu ska jag sätta mig ner och skriva på bloggen, eventuellt lägga upp någon bild men det blir nada.......

Har i allla fall kommit in på utbildningen som jag sökte ska läsa på distans om Psykiska problem bland teckenspråkiga, det tror jag ska bli intressant. Det ska starta upp i Stockholm med en instruktionsträff den 14 september, kan åka dit eller delta via webben, har inte bestämt än hur jag ska göra.


Barnen har börjat skolan i förra veckan och det känns lite vemodigt att Harry som är minst började 1 klass, det är på barnen man märker att tiden rullar på snabbt. För inte blir jag äldre  !


Det är så många tankar som snurrar i huvudet, saker som man vill göra, borde göra eller måste göra. Den enda som kan ta tag i saker är en själv och det är bara en själv som ser till så att det händer, det funkar inte att gå och vänta på att något ska hända, bara en reflektion.


Kramiz!


Presentation

Välkommen hit till min vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards