trangenanna

Alla inlägg under september 2012

Av Anna - 25 september 2012 16:55

Trött....men vila får man göra sen. Ska fixa lite mat som vi ska ha med imorgon. Men måste handla till det först. Jag ska följa med killarna och deras skola på utflykt till Trolldalen.

Om inte Maja blir mer sjuk, har varit på sjukhuset idag men troligtvis bara virus. Hon blev ordinerad vila resten avsskolveckan. Hon blev mest bekymrad att det blir mycket att göra när hon kommer tillbaka.

Nu kanske tvättmaskinen är klar bäst att gå och ta hand om den och mata den igen;-) och sen fixa resten.

Kramiz!

Av Anna - 22 september 2012 07:48

Har varit uppe ett tag.
Maja ska till Liseberg idag hon skulle åka med buss så jag lämnade henne och Lollo i Kumla vid 7. Fixade lite frukost som de fick med sig.
Sitter och väntar på att kl ska bli 8 så jag kan gå in och jobba.
Onödigt inlägg ;)

Av Anna - 16 september 2012 14:53

Många andra är ju oxå förkylda nu. Det kommer inte bli 2 mil denna vecka som jag trodde. Ska snart skjutsa Maja till träningen.
Igår och idag har vi putsat fönster och bytt gardiner så nu är det höstfint här hemma.
Kramiz!

Av Anna - 14 september 2012 09:15

Ok, väntar på att länken till min webbutbildning ska börja, det är registrering från 09.30

Hoppas bara att jag fattar hur man ska göra, men hur svårt kan det vara.

Är lite osäker på om jag var tvungen att ha webbkamera eller om det räcker att jag får titta på, annars får jag plockafram lilla datan och ev sitta vid 2 datorer, får se.


Nappade ju på när det annonserades i tidningen att de erbjöd en utbildnig "Psykisk ohälsa hos döva och hörselskadade", kände direkt att det var något för mig.

Vet inte riktigt vad jag ska ha användning för den just nu men det är bra att ha i "bakfickan" och när jag jobbar som personlig assistent så kan jag ju kanske få användning av det hos ngn annan brukare.


Nej ska nog sätta på en kopp kaffe så jag har det klart när det börjar.


Kramiz!

Av Anna - 10 september 2012 21:49

Jag kunde ju börja träna i förra veckan och det är kul att kunna säga att jag är uppe i 2 mil med effektiv träning. Räknar ju inte promenaderna med hunden. Hoppas nu att jag inte lägger av. Disciplin! Det är ju bara måndag än så jag ska minsann slå 2 mil denna vecka.
Kramix!

Av Anna - 6 september 2012 21:27

Nu har jag flera nya projekt på gång. Var till IKEA och inhandlade lite tyg. Det ska bli nya gardiner till 3 rum.
Det här är bara början.
Kramiz

Av Anna - 3 september 2012 10:09

Ja då är det ny vecka igen, känns ändå som det blir en bra vecka. Jag jobbar 6 dagar men det känns ok.
Ronnie hemma och har semester skönt för han.

Igår testa jag att jogga lite det gör inte alls lika ont nu längre så nu kan jag nog börja att jobba upp kondisen, börjar lite smått fundera på Tjejmilen 2013 det är ju ett helt år framåt i tiden. Behöver ha ett mål för motivationens skull.

Var med Maja till stallet igår. Hästen ville inte alls motionera, besvärlig att ta in från hagen och sen ville hon inte alls på banan. Gjorde lite som hon tyckte själv. Men det går säkert bättre nästa gång.

Kramiz!

Av Anna - 1 september 2012 10:58

Vaknade redan kl 6 imorse, ledig helg och allt, Typiskt attt man inte kan sova då men när det är jobbardagar då vill jag ligga kvar längre.

Nåja jag har ju hunnit att tvätta ett par maskiner och plockat och dammsugit här hemma och det före 11 men det innebär ju att jag kanske kan hitta på något senare idag.

Maja ligger och sover ännu, Nils han kollar tv och Ronnie och Harry de har åkt med Ulla o Leffe till Borensberg det är marknad där idag, det hade varit kul att följa men kunde inte för Nils ska på kalas senare idag, det blir roligt för han och det ser ut som de ha tur med vädret för de skulle bada.


Annars så händer det inte så mkt, känns som vardagen bara rullar på men det är ju bara jag som kan påverka den oxå. Så det är inte läge att gnälla eller hur?


Nej ska väl fortsätta med att greja lite.


Kramiz!

Ovido - Quiz & Flashcards