trangenanna

Alla inlägg under augusti 2011

Av Anna - 29 augusti 2011 08:49

Ibland undrar man vad som ploppar ur folks munnar vet de egentligen vad de säger.

Har fått några kommentarer i denna helgen som varit och en del av dem var sårande men förstår samtidigt att de som sa det kanske inte förstod det.

Skulle väl kanske klämt ut något tilbaka så de fick sig en tankeställare.


Har i alla fall jobbat hela helgen så idag är det ledig dag här hemma har lämnat barnen på skolan. Tänkte i alla fal börja med att ta det lugnt och bara vara så får jag väl plocka och dona sen.


Önskar att man kunde dela på sig ibland och vara på flera ställen samtidigt hade gärna varit i Krokom och hjälpt mamma att flytta.


Freja o jag ska strax gå en promenad ser ut som det sluta  regna för en liten stund nu.


Kramizar!

Av Anna - 23 augusti 2011 08:38

Jaha då har man skjutsat Maja till sin nya skola, min lilla tjej är så stor nu så att hon byter skola. Börja 6 an på Junskapsskolan.

Jag fick absolut inte följa med henne in på skolan! Men tror nog att hon hade lite fjärilar i magen hon hade varit uppe halv 5 i morse så det kommer nog vara en trött tjej idag efter ridningen ikväll. Kanske att hon somnar i tid idag.


Och jag blev hemma själv utan barnen det är man inte bortskämd med, men det behövs. Idag ska jag plocka med tvätt och dammsuga och skvabba golven.


Kramiz!

Av Anna - 22 augusti 2011 15:40

Idag så var det skolstart, Nils började i 3:an och Harry förskolan.

Jag följde med Harry när han började och var med en stund det är 18 barn i hans klass.

En annan mamma sa att hon "följde" med mig, det är ju tredje barnet som börjar förskolan där så hon menade att jag hade vanan innan för henne var det första gången.

Det var så gulligt för förskolebarnen fick  gul ros av femmorna som är de största på skolan.

Rektorn ville ha lite allsång på samlingen, hon hade gjort om "Stockholm i mitt hjärta"


"Ekeby i mitt hjärta

låt mig besjunga dig nu.

Skolan med ungdomlig grönska

bästa skolan det är du.

Av skolor ci känner i världen

är du den skola där alla vill gå.

genom lärarnas kärlek till barnen

en blandning av stora och små"


Maja börjar imorgon, hon och jag har varit iväg och shoppat lite kläder.

Freja fick vara hemma själv för första gången hon skällde lite när vi åkte och sen när hon hörde att vi kom hem, hon måste ju faktiskt träna lite på det.

Imorgon så ska Ronnie o jag iväg med Freja på valpkurs, det ska bli roligt och se om man får några nyttiga tips.


Nej nu är det strax dags att skjutsa Nils och hans kompis till fotbollen


Kramizar! 

Av Anna - 18 augusti 2011 19:13

Stackars kvinna!

Hon är 34 år och hela Sverige väntar på att hon ska få en unge!

Grattis tjejen som har lyckats med att bli gravid!

Tycker det är en otrolig press som Vicktoria och Daniel har haft på sig, se nu rill att det blir bebisar på Haga slott! Men idag borde man veta bättre, tänk om de inte hade blivit gravida! Det får massa par veta varje dag att tyvärr så kommer det inte bli några biologisak barn,

Ville bara ta upp detta förtänk om Vicktoria inte blivit gravid vad skulle

"svenska folket" tycka då!


Just nu håller jag på att grädda bullar lovade att jag skulle ha med bulla som de skulle kunna sälja när pojkar ösk fotboll 02 ska ha poolspel.

Får se om de går åt!  Håller tummarna för att det ska vara uppehåll.


Kramiz!


Visst Grattis Vickan o Daniel men grattis till alla andra föräldrar med!

Av Anna - 16 augusti 2011 18:56

Maja är på läger med kyrkans unga de åkte Hult. Det är inte så länge hon är borta, åkte igår och kommer hem imorgon men jag saknar henne i alla fall.

Ronnie på speedway ikväll med indianera hoppas de vinner idag igen.

Pojkarna retar varandra som vanligt så det är väl full kalabalik som vanligt.

Freja ligger i mitt knä medans jag kollar  runt lite på nätet, vet inte riktigt vad jag ska hitta på för något ikväll har inte lust med nåt men det får vara så ikväll.

Är så trött, sov uselt i natt fick sån kramp i bägge benen samtidigt och det tog ett bra tag innan det gick över och sen blev det bara mer och mer folk i sängen, vi började med att somna själva men sen kom Harry och sen Nils kunde väl ha flyttat mig så hade jag sovit bättre men tänkte att det inte var så långt kvar till morgon.

Kanske imorgon att jag får ut och kolla om det har kommit någon svamp det har ju i alla fall kommit regn nu.


Kramiz!

Av Anna - 14 augusti 2011 10:08

Ännu en vecka avklarad snart, jag har jobbat alla dagar förutom i torsdags då jag var ledig. Men det är rätt ok i alla fall.


Har märkt att några har hittat till min blogg utan att jag sagt att jag skriver, kul!


Nils var med farmor och farfar till Arboga igår och han uppskattade det jättemycket, det har varit typ medeltidsmarknad och det är ju hans intresse med pil och båge, riddare och svärd, det var i alla fall en glad kille som kom hem igåt kväll.

Maja hade varit med Lovisa E hela dagen hemma hos oss de hade suttit och kollat hästar på nätet så när jag kom hem från jobbet så var det flera som jag skulle kolla vilken som skulle passa bäst.

Harry hade varit hemma mest hela dagen, cyklat lite varit med kompis en stund.


Det ska bli skönt med ledig dag imorgon igen, kanske dags att kolla in lite skolkläder inför skolstarten veckan därpå.

Nästa helg är det lite saker inplanerade Nils har poolspel med ösk och jag ska iväg på nåt möte på stallet som Maja rider på det ska ske lite förändringar där  hoppas bara att den blir kvar annars blir Maja deppad.


Kramiz!

Av Anna - 11 augusti 2011 20:45

Det känns som det snart är höst, det känns lite deppigt.

Vet att det bara är början på augusti men harhaft nån regndag nu och det har blivit kallare men än så kan det komma  några fina dagar.


Är sugen på att fixa lite hemma ev möblera om men i alla fall skaffa nya gardiner och fixa till i fönstren.


Snart är det dags för skola och de vanliga rutinerna, pojkarna har så svårt att varvaner på kvällarna så det blir rätt sent innan de sover och då r de så trötta på morgonen då de ska till fritids.


Kramiz! 

Av Anna - 3 augusti 2011 09:37

Igår började jag att jobba efter att ha varit ledig i 4 veckor, ack vad fort dessa veckor gick.

Det gick bättre än jag trodde att börja igen det kändes inte kul i måndags när jag tänkte att det var dags igen.


Maja är jätteduktig och är hemma och passar Freja denna vecka då jag jobbar, farmor är ju i Rättvik annars så är det meningen att hon ska hjälpa till...


Harry o Nils började på fritids, Harry tyckte att det var jätteroligt för nu är han ju en stor pojke som går på fritids......Var är min lille kille???

Nils tyckte väl inte att det var lika kul alla hans kompisar har fortfarande sommarlov men det gick bättre nu när lillebror finns på fritids annars skulle han protestera ordentligt.


Ronnie var på speedway igår igen Indianerna vann igen!!! Det blir slutspel för oss!!!


Hade ju tänkt att jag skulle lägga upp mera bilder på bloggen, de kommer framigenom :)


Kramiz!

Ovido - Quiz & Flashcards