trangenanna

Alla inlägg under september 2011

Av Anna - 12 september 2011 08:12

Ok då regnar det idag igen! Jag hoppas det blir uppehåll någon gång snart hade tänkt att gå till skogen och kolla svamp..

Visst har jag regnkläder som jag kan sätta på  mig så med mig är det ingen fara men hade tänkt ha med mig Freja och hon blir ju så blöt, hon blev alldeles genomblöt när vi följde killarna till skolan så nu ligger hon inlindad i en handduk och torkar   


Annars vet jag inte vad jag ska hitta på idag när killarna är borta, egentligen finns det hur mycket som helst men det har jag ingen lust med det skjuter jag upp till senare.


Plockade in alla tomater igår, det var inga som blivit röda men har lagt dem på en bricka vid fönstret så jag får väl se om de får någon färg, annars får jag kolla upp vad man kan göra med gröna tomater, har fått förslag på att man kan konservera dem, undrar om det är gott?


Fy vad rädd jag belv nyss! Jag och Freja sitter i soffan i vardagsrummet och helt plötsligt så ramlar gallret som vi har in till Nils rum ner, världens smäll!!! Det måste vara nåt litet korsdrag någonstans annars vet jag inte!


Kramiz!


Av Anna - 7 september 2011 10:52

Regn, regn, regn  

Det är inte kul med allt regn, deppigt att sommaren är över!

Visst vet jag om att det är så¨men det är inge kul, vill ha längre sommar! och sen kan vi skippa hösten och gå direkt på vinter vill inte ha detta förbaskade slask väder.


Trött, trött och trött det är vad jag är just nu har för tusan ingen energi till något. Inget kul!

Funderar på att åka och simma imorgon när jag är ledig men jag vet inte det känns inte som jag har lust men det brukar vara skönt bara jag har kommit iväg.


Kramiz! 

Av Anna - 6 september 2011 10:14

Det är inte klokt vad dagarna går fort och inte hinner man allt man tänkt sig heller.

Beundrar dem som i alla fall hinner gå in en gång om dagen minst och blogga.

Vet inte vad som hänt med min egen dator de flesta siffrorna ör "döda" och en del bokstäver. Skulle vilja ha en ny men det får vi väl se om jag kan fixa får klara mig med att låna Majas, det är den som är snabbast.


I söndags så fick vi träffa Kims nya tjej Nao, det verkar vara en go tjej, de kom över på middag sen hade ju jag bokat in mig på ett Me&I party som jag gick på, ångrar djupt att jag inte köpte klänningen som jag tyckte var så snygg en kort modell i färgen camel men får väl kanske kolla på tadera om den dyker upp. Annars så var det inte så mycket som jag ville ha därifrån de har ju tagit bort sortimentet för de lite större barnen och det är ju lite synd tycker jag.


Ronnie i svärfar var så duktiga i söndags, nästan hela staketet är uppe   det blir så snyggt!


Denna vecka är det inplanerat något nästan varenda kväll, igår körde jag till fotbollen, regnet öste ner hela tiden, sen idag är det föräldramöte i pojkarnas klasser, imorgon Tupperwareparty och sen på torsdag föräldramöte på Majas skola

Jobbar sen i helgen.


Kramiz! 

Av Anna - 1 september 2011 10:54

Köpte ett staket i början på sommaren som vi skulle sätta upp under semestern men inte har det blivit gjort.

Men igår gick jag och pojkarna ut och rev det gamla staketet och kanske att svärfar kommer ikväll och börja hjälpa oss att sätta upp det annars så sa han att vi skulle börja på söndag, hoppas verkligen inte att det ska regna i helgen, Det ser lite knasigt ut nu med en massa pinnar som står upp för jag skulle spara stolparna. Ska ta bort dem också senare för de gamla sektionerna var 2 meter och de nya är 1,80 så det måste grävas nya hål.


Maja har fullt upp nu, ser henne knappt hemma. Hon har ju börjat att umgås med en annan tjej som heter Maja och hon har en egen häst och min Maja hjälper henne. Det är ju roligt att hon har något att göra men det skulle vara kul om hon var hemma någon gång så att man får träffa henne och att hon har lite att fixa med hemma. Får väl se om hon är hemma ikväll. Maja tycker det är lite läskigt att åka med länsbussen till skolan hon åker hellre med bussen kvart i 7 med kompis än med den 20 i 8 som skulle passa henne bättre för hon börjar ju inte skolan förrän 8.45 men hon säger att hon gör läxor på skolan på morgonen så jag får hoppas att hon utnyttjar den tiden som hon säger.

Maja har börjat läsa spanska och det verkar roligt tycker jag.


Nils säger att han vill börja med att vara hemma själv mera, igår föreslog han att han skulle gå hem efter skolan idag men det sa jag inte funkar för han slutar redan kl 13 och jag kommer hem till 16 det blir lite för lång tid när han inte är van, det får bli en annan dag när han slutar senare.


I tisdags så var vi på valp kurs igen med Freja, tränade lite mera kontaktövningar, denna gång hade Freja inte lika stort tålamod men får öva mer på det hemma.


Kramiz!

Presentation

Välkommen hit till min vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards