trangenanna

Alla inlägg under maj 2011

Av Anna - 31 maj 2011 12:18

Ledig idag med!


Imorse var jag till vårdcentralen och lämnade lite prover de skulle vara fasteprover. Hon i receptionen satte mig i fel kö så jag fick sitta längre än vad jag hade behövt..


Strålande sol idag ute och riktigt varmt men inte är jag ute och njuter av det, nej, det behövs städas här hemma och det måste göras idag, jobbar sen resten av veckan.


Syrran ringde igår och frågade om hon och Chrille fick koma och hälsa på på fredag och det är ju självklart ska bli kul tycker jag det är inte ofta vi ses. Mamma o Christer kommer ju med. Hoppas det fina vädret håller i sig.


Nu är det bokat ock klart, Ronnie och jag åker till Tallin den 29 juli det ska bli roligt. Barnen ska vara hos farmor och farfar då.


Kramiz!

Av Anna - 30 maj 2011 08:36

Skönt med en ledig dag.

Igår när jag kom hem från jobbet så blev jag uppvaktad av barnen på mors dag, gullungarna hade köpt en skitsnygg 50-tals klänning från Sweet Poison, de fick hjälp av pappa.

Ronnie hade fixat mat som var klar när jag kom hem fläskfile och rotfrukter, gott!


På kvällen kom Nils på att han skulle på utflykt idag måndag och att de skulle ha med sig nåt att äta så fixade pastasallaad med falukorv och ostbitar, tur att han tycker om det för det är så lättsamt att göra.


Idag  på morgonen har man betalat räkningar och det är väl aldrig kul.


Harry har redan börjat att tjata om att han ska gå till en kompis men jag tycker han ska vänta en timma till i alla fall.

Nu skiner solen, hoppas att den stannar nu.


Har inga planer för vad jag ska hitta på idag men det blir väl lite av det vanliga plocka lite och tvätta.


Kramiz!





Av Anna - 29 maj 2011 08:53

Grattis mamma på mors dag!

 Önskat att jag kunna bjuda dig på fika men det blir när vi ses.


Majas kompisar skulle sova över igår men inatt så åkte Alex hem han mådde inte så bra, jag vet inte riktigt vad det var med honom kanske de snaskat för mycket.

Nils skulle sova nere med Majas kompisar men det dröjde inte så länge tills han kom upp.

Harry låg redan och sov i vår säng, snacka om att det blev trångt, jag gav upp och gick och la mig i soffan.

Tur jag vakna av mig själv för jag hade glömt ställa klockan på alarm, skulle ju upp och jobba men vakna i god tid ändå.


Var trött mest hela dan igår, bestämde mig för att ta en promenad på eftermiddagen gick rundan vid maskincentralen men den sista kilometern var seg, trodde inte att jag skulle komma hem det kändes som all kraft bara försvann och jag trodde att jag skulle svimma på plats men det var bara att fortsätta kom hem till sist men inte blev jag så mycket piggare av det.


Kramiz!

Av Anna - 28 maj 2011 16:15

att det inte ska  börja regna

Jag håller på att tvätta och hänger ute att torka det blåser så det torkar rätt fort idag, bara det inte börjar regna. Det är alldeles grått på himlen.


Idag hade vi sovmorgon till 9, wow, det var rätt länge sedan.

Harry har varit på 6 årskalas i dag  till sina kompisar Jim och Tim de hade kul. Under tiden så var vi andra i familjen till marieberg var iväg och köpte en kostym till Ronnie .

Lämnade oxå in Harrys glasögon som han pajat skulle fråga om de gick att fixa men det gick tyvärr inte så vi ska tillbaka en dag i veckan  och prova ut nya hoppas att vi inte behöver betala så mycket för dem för han har dem försäkrade.. De visste inte om vi skulle behöva betala 50% eller 20%.

Maja leker med Elin och Alex.

Nils med Oscar.

Harry med Albin.

Ronnie o jag är bara hemma och grejar.


Kramiz!

Av Anna - 27 maj 2011 10:18

Idag är det fredag om du inte vet det!

Jag är ledig imorgon lördag men jobbar söndag igen.

Igår kväll behövde inte jag åka till träningen med Nils för Ronnie ville följa med så jag stanna hemma, gjorde inget speciellt är så trött vet inte vad det är, har varit otroligt trött i veckan. Tog det bara lugnt och kolla data och läste lite. Plockade lite.


Harry hade lekt i lera på dagis igår, han och Albin hade smort in sig med lera så de var helt svarta hårbotten var helt svart. Han fick duscha det första när han kom hem och det tog ett tag innan vattnet blev rent, tror nästan att det  var lera med aska i för de hade varit där majbrasan brukar vara. Han vill inte berätta. Busunge!


Nils fick en vattenflaska och en väska från ÖSK och det är han så stolt över, jag hoppas att han fortsätter att tycka det är roligt med fotboll.


Maja var hos dr med sin rygg igår och det är troligt att det är en muskelinflammation och hon skulle kontakta sjukgymnast, har fått en tid till nästa fredag. Hoppas att hon inte behöver ha ont så länge utan att det går över.


Ronnie är tillbaka på jobbet idag, men det blir ju bara som en halvdag eftersom de slutar redan kl 13 på fredagar. Men skönt att han är frisk nu.


Kramiz!

Av Anna - 26 maj 2011 08:53

Som rubriken säger så var vi på möte på kunskapsskolan igår.

det var tt intressant möte och bra info om den nya läroplanen den verkar vara lättare att ta till sig.

Föräldrarna blev matade med en massa info och barnen fick lära känna varandra.

Maja blev lite ledsen och osäker om hon vill gå där i höst, de andra barnen hade skratta åt henne när hon hade ritat av en kompis, de skulle alla göra så. Jag vet att hon var litee spänd inför mötet, hon är oxå lite osäker eftersom det kommer att bli många nya klasskompisar men jag vet att du fixar det Maja. Du ska se att det kommer att bli bra


Maja kommer att börja där den 23 augusti och de första dagarna kommer 6.orna få ha skolan för sig själva och att de ska lära känna varandra och lärarna. Jag tror att dte kommer att bli bra. Språkvalet är oxå inlämnat och det blev spanska.


Farmor och farfar passade killarna åt oss när vi var där på mötet, de hade haft lite mysigt. Käkat lite pizza, gjort läxa och kollat tv.


Kramiz!

Av Anna - 25 maj 2011 10:18

Ronnie hemma idag med och är fortfarande sjuk, hoppas att han mår bättre snart.


Harry skulle med dagis in till Örebro med buss och de skulle titta på teater han tyckte det skulle bli jätteroligt.

Nils och Maja har en vanlig skoldag men det är inte många kvar nu innan det blir sommarlov.


igår efter jobbet så skjutsa jag Maja och Linnea till stallet i Lindhult, harry följde med. Han somnade på vägen dit och sov rätt länge så det vart segt att lägga sig igår kväll.


Vattenledningen i Ekeby har gått sönder så de lagade den igår så då var vi utan vatten men det kom tillbaka sen på kvällen, ska nu koka vattnet i en vecka innan det eventuellt blir godkänt att dricka.


Maja är jätteglad, momma  ringde igår och fråga om hon ville följa med till Riga i nästa vecka Hon tyckte att det ska bli jätteroligt.


Ikväll ska vi på möte på kunskapsskolan i Örebro inför Majas skolstart där i höst. Det ska bli intressant. Maja ska lämna in språkval och det blir nog spanska och i andra hand franska.


Kramiz!

Av Anna - 24 maj 2011 09:26

Idag är det blåsigt ute, de varnar för hårda vindar.

Blåste rätt så rejält hela dagen igår med.


Igår kändes det som jag plocka tvätta och greja hela dagen så roliga är mina lediga dagar.

Bakade morotskakemuffins på eftermiddagen för Nisse kom på att han ville med på utflykten med klassen på eftermiddagen. Bara jag och Nils åkte och jag tror att han tyckte de var mysigt att åka själv med mamma en stund. vi var till Herrfallsäng som ligger mellan Pålsboda och Hallsberg det är en rätt mysig äng eller vad man ska kalla det. Gick en tipspromenad och grilla sen lite korv.

Sen skulle barn och föräldrar leka men nils vile inte vara med han och Emil sprang runt och lekte lite för sig själva.

Föräldrarna fick förbundna ögon och sen skulle man känna på alla barnen och sen säga vems som var sitt eget barn det verkade rätt kul.


Efter utflykten åkte vi till Örebro och hämta Maja som var hos Lollo. Klockan var över 8 innan vi kom hem.

Plockade sen fram kläder och gympakläder inför skoldagen.

Ronnie fick feber igen på eftermiddagen stackarn.


Kramiz!

Presentation

Välkommen hit till min vardag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards